Personal

Winkeltje spelen

Net een huis gekocht en onze zolder zat er helemaal vol mee. Kleren. Kleren die al jaren niet meer werden gedragen. Laat staan aangeraakt. We besloten met alles op de bekende vlooienmarkt te staan bij het IJ.

Terwijl mijn mini versie mij helpt met onze geweldig goed versierde hoekkraam, zie ik een mannetje die tegenover ons staat naar ons kijken. Hij staat daar met een hele groep hun spullen te verkopen.

“Weet niet of jouw kraam goed gaat lopen hoor. Jij hebt alleen kleren.” zegt hij met een hete aardappel in zijn mond. “Klopt!” zeg ik vriendelijk. Hij lacht ongemakkelijk terug en probeert uit te leggen waarom het beter is om meer dan alleen kleren te verkopen. Ik knik en wens hem uiteindelijk succes.

In de ochtend ging het erg moeizaam en ik probeerde zoveel mogelijk mijn marktstem op te zetten. En ik zeg je, het werkte, naast dat de kleren die wij verkochten nog super goed en mooi waren. “Alles voor un uuroo!”.

Onze kraam werd steeds minder vol en onze tas gevulder vol euro’s. Tegenover mij lijkt de kraam nog net zo vol als in de ochtend. Dat mannetje heeft het door en hij en zijn groepje lijken onze verkooptatiek te pikken. Heerlijk, maar je hebt nog maar een uur gast! 

Het einde is in zicht en hij gooit een duim omhoog.

You got a big mouth sucka!!


xoxo Mimi Rose

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

