Mama

Wijntje erbij? 

“Mama, kan je me ophalen? Alles draait zo.” Zucht. En nogmaals zucht. “Nee” stuur ik met pijn in mijn hart terug. Ik weiger. Ik weiger haar op te halen van haar vriendin. Dit is al de zoveelste keer dat ze te diep in het glaasje heeft gekeken en mij vraagt om haar op te halen. Drank is duidelijk niet echt haar beste vriend. Of juist wel. Klagend maak ik het huis schoon en Superman vraagt mij wat ze allemaal heeft gedronken. “Hoe kan ik dat nou weten?” antwoord ik kattig. Hij schudt zijn hoofd en bouwt rustig een LEGO kasteel verder met zijn mini versie.

Ik kan het niet. Dat streng doen. Ik heb wel regels, maar als ik streng doe doet mijn hart pijn. Ik houd vol, maar het zit mij dwars. Hoe draaierig is ze. Straks kotst ze de hele bus vol en wordt ze eruit gestuurd en gearresteerd omdat ze haar kots niet kan opruimen. En dan filmt iemand dat en zet het op Facebook. Volgens GTST heet het smoelaria. Lol. En dan reageert iedereen erop en wordt ze uitgenodigd door Humberto Tan of komt Robert ten Brink langs omdat iedereen liefde nodig heeft.

Ik heb zin in Mac Donalds.

“Stinkerd, Moet ik je nog ophalen?”

xoxo Mimi Rose

6 gedachten over “Wijntje erbij? 

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

