Mama

Piemel in je broek!

“Ma-maaaa, ik heb aan Yoji piemel gezit!” roept de 100 cm kleine peuter met zijn hese stem en zwaaiend met zijn handje.

Verschrikt kijk ik op. En kijk ik om me heen? Piemel? Verdomme waarom is Superman niet thuis? Superman weet hoe het is om zo’n ding te hebben. Wat moet ik nu? Wat kan ik zeggen? Zal ik gaan Facetimen met Superman? Nee, facetimen kan ik niet maken, dan zit hij tussen zijn collega’s, allemaal strak in pak en zegt hij met zijn zware stem “Niet aan je piemel zitten Yo!” Zie je het voor je? Okay. Ik kan het wel. 1, 2, 3. 

“Nee, niet doen Yoji. Niet aan je piemel zitten.” Verbaasd kijkt hij mij aan met vraagtekens boven zijn hoofd en maakt hij zijn ogen groot. “Mijn piemel toch?” , “Eh ja Yoji, het is jouw piemel, maar je hoeft er niet aan te zitten.” “Ooo” zegt hij niet begrijpend. 

Met een bijdehandje maak ik zijn beide handjes schoon en weet even niet wat ik moet doen. Wat is een zoon hebben anders. Zijn zus is het tegenovergestelde van hem. Zij zat rustig op de bank in haar poppenjurkje en daar had ik geen kind aan. Zo stil als ze was dat ik soms vergat dat ze er was. Nee grapje.

Terwijl Yoji weer voor de zoveelste keer Trolls aan het kijken is, stuur ik mijn twin een bericht. “Je neefje zat aan zijn tollie!” – “Ja, dat doen jongetjes altijd begreep ik van een vriendin.” Twin heeft twee dochters en weet er duidelijk geen raad mee. Ja en nu? Tot welk leeftijd moet ik zeggen dat hij niet zomaar aan zijn piemel kan zitten? Verschillende scenarios spoken door mijn hoofd. Hij gaat immers naar de crèche. Ik schud mijn hoofd. Mijn hersenen zijn volgens mij ook niet goed.

Kan hij alsjeblieft klein blijven?

xoxo Mimi Rose

11 gedachten over “Piemel in je broek!

  1. ik moet zeggen mijn zoon van bijna 7 doet da nog soms…mja op den duur weten ze wel dat het iets is wat prive kan maar als er andere mensen rondom u zijn dan kan dat niet…en verbieden moet je het niet doen het is normaal dat ze hun (en andere hun) lichaam willen ontdekken. In de lagere school gaat dit stilaan over naar dat ze veel willen leren en dan tegen de puberteit kan je weet opnieuw beginnen wss 😉

    Liked by 1 persoon

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

