Creative Writings

De verjaardag – Hem X Haar – 8

– De verjaardag –

Zij

In slaapkamer voor de spiegel en maak ik me op. Mijn outfitje ligt klaar voor vandaag. Vandaag viert Jane, mijn vriendin de verjaardag van Benjamin. Benjamin is al jaren haar vriend. The perfect koppel. Ik ben wel toe aan een leuk huisfeestje. Gewoon lekker chillen. Drankjes, hapjes, lekker eten en gewoon heel veel gezelligheid. Even alles vergeten. En ook domme Mike. 

Nadat ik Jane heb gegroet met een knuffel en zoenen en haar even heb bijgepraat, loop ik richting de serre waar de bar staat, de jarige Benjamin en zijn gezelschap. Iedereen staat gezellig te doen en ook zie ik jou in de hoek staan met je lievelingsdrankje in je hand. Ik voel je naar me kijken, maar ik wil je nu echt geen blik gunnen. 

“Heeeeey wie hebben we daar!! Eindelijk ben je er harde werkster!! ” roept Benjamin met een luide stem waardoor iedereen omkijkt en verwelkomt me in zijn grote getrainde armen. Benjamin maakt graag opmerkingen op grappende wijze over mijn leven en andermans leven. Dat is Benjamin. “Whatever Benji. Gefeliciteerd!” en geef hem een dikke kus en knuffel en zijn cadeau dat verpakt is in een mooie zwarte tas. “Dank je wel schat” en fluistert “Hij is er”. Ja, ik heb hem al gezien dacht ik. Benjamin reikt me een glaasje champagne toe en duwt me het gezelschap in. Well thanks Ben. Je hebt altijd van die mannen die graag in het middelpunt staan en verhalen te vertellen hebben. Daar sta ik nu tussenin. Wel grappig om naar te luisteren. Als enige vrouw weet ik me even geen houding te geven omdat jij erbij staat. Onze ogen kruisen elkaar af en toe. Ik wil dat dit ophoudt en ik wil niet naar je kijken dus loop ik al drinkend weg richting de woonkamer waar de resr van de meiden zitten en ik voeg me bij hun. We praten gelijk over van alles en nog wat. Ik voel me al wat lichtjes in mijn hoofd door de drankjes die er als water door heen gaan. Ik geniet en daar gaat het om. De muziek laat mij bewegen en voor ik het weet begin ik te dansen met de rest. Van het dappen op “Gass” tot twerken op “Work” van Rihanna. Ik vergeet even dat jij er ook bent.

Op een gegeven moment hoor ik Jane “Happy Birthday” zingen met een ongelofelijk mooie taart in haar handen richting de serre. Met z’n allen beginnen we mee te zingen we voor de jarige. Terwijl we zingen en lachen omdat Jane een stuk taart in het gezicht van haar wederhelft heeft gedrukt en we daarna luisteren naar zijn speech merk ik dat je precies achter me staat. Ik herken je geur. Ik voel je, maar ik doe mijn best dit niet te laten merken. Zucht, kan je niet ergens anders staan? Moet je perse achter mij staan? Mijn gedachten gaan even terug naar die ene zondag. De gezelligheid in de auto, de lunch en bij mij thuis, de kus en je verwarde zelf die weg liep. Waar ik nog steeds geen antwoord op heb waarom je uberhaupt weg liep. 

“Hoe gaat het met je?” fluister je in mijn oor.

Ik draai met mijn gezicht half naar je toe en met een snel kloppend hart kijk ik je aan en antwoord vluchtig dat het wel goed gaat. “Je ziet er prachtig uit Melody”“Dank.je.Mike” en voor ik me weer omdraai zie ik dat jij er ook echt goed uitziet. Om op te eten. Shit. Heb ik weer. Eigenlijk wil ik je vragen waarom je die ene dag zo verward weg liep, maar ik wil deze avond niet verpesten. Het is ook niet het moment om het te vragen, denk ik . We zijn immers op een verjaardagsfeestje. Tijdens onze conversatie voel ik me bekeken door een paar vriendinnen en een paar vrienden van hem. Nieuwsgierig dat ze zijn.

Het begint al laat te worden en ik zie dat je vrienden haast hebben om het nachtleven in te gaan. Luidkeels groeten jij en je mannen iedereen die nog op het feest zijn en lopen jullie vrolijk naar buiten. Geen knuffel, geen kussen op de wang, geen normale groet. En nog geen 2 minuten later sta je opeens voor me en geef je me een vluchtige kus op mijn hoofd.

“Ik bel je snel…”

Ja vast, denk ik.

Hij

Al een tijdje heb ik zowel mijn ex als melody niet in persoon ontmoet. Ik heb het onzettend druk gehad vanwege deadlines op werk. Daarnaast hadden we een bekerwedstrijd met het voetbalteam en na het persoonlijke fiasco in de competitie was ik er enorm op gebrand om mijn sportieve revanche te halen. Waarvan getuige, met 2 assists en 1 goal. Helemaal heerlijk omdat het tegen hetzelfde team was waarvan we verloren hadden in de competitie. De verhoudingen binnen de kleedkamer zijn weer normaal en ik kan gewoon weer genieten van warm water na de inspanning.

Eerlijk gezegd kwam het me best wel goed uit dat ik geen tijd en aandacht voor beiden had. Dat getrek aan me, allebei willen ze duidelijkheid, maar ik ben eigenlijk wel even aan het genieten van geen verantwoordelijkheid te hoeven afleggen. Zo heb ik voor het eerst in jaren weer een volledige 3e helft meegemaakt na de wedstrijd en ben ik tot in de late uurtjes wezen borrelen met mijn werkcollega’s om de gehaalde deadline te vieren. Ik voel me fijn omdat ik niet constant verantwoording hoef af te leggen waarom de 3e helft met anderhalf uur wordt verlengd. Mijn zelfvertrouwen is groeiend, mede door het oh-oh-gersie dieet. De aandacht die ik krijg nu is strelend en doet me goed. En de enige diepgang die ik zoek in vrouwen naast Melody en mijn ex, is van fysieke aard.

Ons maatje Benjamin is jarig en Gersie sleurt me mee omdat de vrouw van Benji “FAN-TAS-TIES-ZE” vriendinnen schijnt te hebben. Ik bedenk bij mezelf dat Benji’s vrouwtje er sowieso mag zijn,  maar goed het is niet voor niets dat Benji haar gelijk heeft vastgelegd. En geloof me, Benji heeft nooit problemen met de vrouwtjes gehad. Anyhow, back to the party. Standaard huisfeestje, ware het niet dat ik echt van deze gast houd. Hij merkt het zodra hij de deur opendoet, want met zijn 3en bespringen we hem en staan een tijdje lachend, schreeuwend en hossend in de gang. Benji legt zijn arm om me heen, terwijl hij een glas in mijn hand drukt: “ik weet dat je niet van bubbly houdt, pak je even wat van die tafel? En doe rustig aan met je voorstelrondje.. het is al uitgelekt dat je single bent”. Terwijl de verbaasde blik op mijn gezicht zich nog moet vormen, knipoogt hij meesmuilend en loopt richting zijn vrouwtje. Zij blaast me een handkusje toe terwijl ik wat inschenk en ik knipoog naar haar om aan te duiden dat ik haar straks netjes kom groeten. Gersie is al de aandacht naar zich toen aan het eisen, want inderdaad, er zitten fantastische vrouwen om ons heen. Zal vast door de dresscode komen. Een kamer vol vrouwen in cocktailjurkjes of in jeans met jordans, verschil lijkt me duidelijk. Ik raak aan de praat met verschillende groepjes en inderdaad, het is duidelijk dat ik single ben. Niemand vraagt me namelijk hoe het gaat met mijn vriendin, terwijl ik hier vorig jaar toch echt met mijn ex was. Onverwachts verschijnt Benji’s vrouwtje naast me: “Waarom ben ik nog steeds niet gegroet Mike?”, compleet met afkeurende blik. Lachend kijk ik haar aan. Terwijl ik lichtjes rood aanloop, omdat ik merk dat iedereen naar me kijkt, spreid ik mijn armen voor haar. Lachend geeft ze me een knuffel en pakt me daarna bij de hand. “Ja, je moet me even helpen”. Ik kijk Benji vragend aan, maar het enige antwoord wat ik krijg is een grijns die verdwijnt in een glas champagne.

Terwijl de vragende blik nog steeds op mijn gezicht staat, komt Jane gelijk ter zake: “Ga je nou wel of niet wat doen met Melody? Want ze komt zometeen hier!”. Proestend stel ik de wedervraag: “Hoezo dan?”. “MIKE! HOU JE NIET VAN DE DOMME WANT DAT BEN JE NIET!”. Ik snap weer waarom Benji er niet lang over deed toen ze eenmaal in zijn leven was. Fysiek is prima in orde, daarnaast is het ook een lekker pittig vrouwtje. Ik doe alsof ik mijn woorden afweeg, terwijl ik al lang weet wat ik ga vragen: “Lieverd, wat is dit? Ik heb een fling met Melody ja, maar voor zover ik weet is zij nooit serieus geweest. Of jij moet me meer weten te vertellen”. Ze is mooi als ze geïrriteerd is, merk ik bij mezelf. “Ok, ze komt straks hier. Ga je wel normaal tegen haar doen en niet halverwege het zoenen de deur uitlopen?”. Ik moet lachen van haar directheid. “Ja schat, ik zal normaal doen. Maar ik kan me voorstellen dat ze niks van me moet na vorige keer..”. Ze antwoord gevat: “Geloof mij nou maar, als ze ziet hoe mijn andere vriendinnen naar je kijken, zit je voor de rest in de avond in haar hoofd. Dan is het aan jou om te zorgen dat het goedkomt! En nu, breng dit eens even naar de woonkamer, anders gaan ze me vragen waarom ik je naar de keuken sleurde”. Gedwee verdwijn ik weer richting de woonkamer met 2 kratten bier.

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

