Personal

Hippe koffie met je naam

Zo’n beker waarop je naam 9 van de 10x verkeerd wordt genoteerd, waardoor je niet weet dat het jouw bestelling is wanneer ze het oproepen dat het klaar staat. Nadat de barista 10x je naam schreeuwt en verkracht en je eindelijk door hebt dat jij het bent die ze roepen, ze je nog geïrriteerd aan durven kijken of een bijdehande opmerking durven te geven waardoor je het liefst je hete koffie in hun gezicht wilt smijten, maar het niet doet omdat het een aardig bedrag is die je hebt neergelegd, daar dronk ik tijdens mijn zwangerschap 2 van. 2 in de ochtend dus niet verspreid over de dag. Maatje grande. Een white café mocha met “Slagroom erbij?” – “Graag!” en een latte machiato. Of gewoon 2 white café’s want die zijn toch het lekkerst. De stempelkaarten waren in no-time vol dus gratis hippe koffie. 

Tijdens mijn zwangerschap moest ik helaas ermee stoppen omdat ik belachelijk deed met mijn gedrag. Het was teveel. Ik heb namelijk momenten gehad dat ik tig bekers achterover sloeg als een alcoholist met de zoveelste wijnles in haar hand. Zwanger of niet. Stoppen moest ik. Het werd teveel.

Dacht ik eindelijk veilig te zijn wanneer ik werk is er een speciale coffeecorner geplaatst waar ik werk. Een coffeecorner inclusief leuke zitplaatsen. Alsof je er even uit bent zodra je er zit. Alle hippe mensen in de corner met hun hippe koffie in hun pak en hun laptop op tafel. 

En de hippe koffie oftewel latte machiato caramel is verdomde lekker… alleen is het een beker zonder naam.

 

xoxo Mimi Rose

 

4 gedachten over “Hippe koffie met je naam

  1. Ik ben heel lang verslaafd geweest aan de white cafe mocha’s, nu ben ik overgestapt op cappuccino, daar kan ik nog steeds moeilijk van afblijven, maar ik probeer het te beperken tot een echt goede in het weekend. Blijft een valkuil met cappuccino op het werk! 🙂

    Liked by 1 persoon

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

