Lifestyle

Planner de Plan, de Purpuz Planner

If you fail to plan, you are planning to fail

Als er structuur is in mijn leven ben ik gelukkiger. Balans heb ik nodig in mijn leven zoals ieder ander. Het liefst plan ik alles zo goed mogelijk in zodat ik niet het gevoel krijg uit balans te raken. Ik kan janken als ik niet toe kom aan dingen die ik had wilde doen. Dingen van vandaag wordt makkelijk nooit gedaan of “verschoven” naar “over een paar dagen, weken of maanden” naar “nooit” of “vergeten”.

Ik ben dol op notitieboekjes, dagboekjes, boekjes met 1000 vragen of  een vraag voor elke dag. Notitieboekjes worden niet altijd versleten, maar vaker verzameld.

En daar was Clen uit Utrecht. Clen Verkleij van de Purpuz Planner. Na te hebben gereageerd op zijn enthousiaste oproep viel binnen 2 dagen de Purpuz Planner op de mat. “Wauw!” was mijn eerste indruk. “Waaauww!” mijn tweede. De Purpuz Planner is nog geen maand oud, maar er wordt nu al enthousiast gereageerd. En niet alleen door mij.

Wat houdt de Purpuz Planner in?
De Purpuz Planner heeft 8 tools tot je doel.

  1. Purpuz map -helpt je om je dromen te visualiseren
  2. Purpuz matrix – helpt je om je dromen te ordenen
  3. Purpuz plan – helpt je om je doelen op te delen in stappen
  4. Purpuz pad – helpt je om je doelen te voorzien van tijd en volgorde
  5. Maandplanning – geeft je structuur en overzicht
  6. Weekplanning – geeft je jouw dagelijkse to do’s
  7. Dagreflectie – laat je stilstaan bij wat goed ging en waar je in kunt groeien
  8. Vragen gaan jezelf – laat je stilstaan bij afgelopen maand, het heden en de toekomst

De quotes in de planner laten je even stil staan en geeft je net even dat duwtje in de rug. Zelf denk ik dat ik heel wat aan de dagreflectie ga hebben en aan de vragen aan mezelf. Dat laat mij stilstaan bij wat goed ging en waar je in kunt groeien, de afgelopen maand, het heden en de toekomst. Natuurlijk heb ik ook heel wat aan de maandplanning omdat dat mij structuur geeft in mijn leven en dat is precies wat ik nodig heb als werkende vrouw, vrouw van, mama van, mijn gezin, het huishouden, degene die alle ballen in de lucht moet houden.

De maandplanning is ingedeeld in 7 onderdelen. Onderdelen die belangrijk zijn in je maandplanning en die naast het behalen van je doelen ook belangrijk zijn. Het is namelijk belangrijk om tijd te maken voor jezelf en nieuwe dingen, anders word je gek, en vergeet niet om tijd vrij te maken voor je naasten.

De 7 onderdelen bestaan uit:

  1. Afspreken met
  2. Waar naar toe
  3. Experimenteren met
  4. Beloning aan mezelf
  5. Mijn maandoelen
  6. Maandkalender
  7. Creatieve ruimte

Omdat de planner voor het jaar 2017 is en het bij de 2de kerstdag begint komt er binnenkort een vervolg over de Purpuz Planner in de vorm van een vlog op mijn kanaal. Ik kan niet wachten om het te kunnen gebruiken. Het daagt me namelijk uit om mijn doelen te stellen en ze vooral te behalen.

Kan je niet wachten op mijn vlog? Heb ik je interesse opgewekt? Ga dan naar www.purpuz.com of de fbpagina van Purpuz. Kan je echt niet wachten dan is de Purpuz planner ook te downloaden.

Laat je me weten wat je ervan vindt?

xoxo Mimi Roase


Dit artikel bevat een product wat gesponsord is. 

5 gedachten over “Planner de Plan, de Purpuz Planner

  1. Ik houd ook echt heel erg van lijstjes. Of post-its op een muur die ik er één voor één af kan trekken. Maar ik wilde heel graag aan een agenda. Volgens mij heb ik er voor 2017 al 3 gekocht en ik ben ze alle 3 alweer kwijt.
    Dit lijkt me wel echt een fijne planner! Ik ga eens kijken op de website, om te zien of dit iets wat ik níét kwijt zou raken 😉

    Liked by 1 persoon

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

