Creative Writings

Zaterdag – Hem X Haar – 3

Zij

Met een glimlach op mijn gezicht maakt de zon mij wakker. Heerlijk. Ik hoor de vogeltjes fluiten en de buren die nu al genieten van het weer in hun mooie tuin. Ik staar naar mijn witte plafond en mijn gedachten gaan naar jou. Ik voel stiekem een paar vlinders in mijn buik en probeer ze tegen te houden door een paar keer op mijn buik te slaan. Alsof dat helpt.

Ik pak mijn telefoon en bekijk de foto’s van het feestje. Ik blijf naar de groepsfoto kijken waar ook jij op staat, naast mij. Je hand om mij heen en met je grootste glimlach kijk je de lens in. Op de foto lijkt het alsof we elkaar al jaren kennen. Ach, misschien kwam het door al het drank en de sfeer op dat moment.

Nadat ik vannacht eindelijk zijn hand los liet en uiteindelijk mijn naam weer wist hebben we een tijdje gesproken. Melody heet ik. Melody. Praten op een druk feestje vind ik altijd zo dom omdat je meerdere malen de ‘huh, wat zeg je?’ of ‘Sorry, ik versta je niet’ gaat gebruiken. En herhalen daar houd ik niet van, maar bij hem vond ik het niet erg. Ik genoot van zijn praatjes. Bij elk woord keek ik naar zijn lippen. Net een slechte romantische film. Ik hoop niet dat hij heeft gezien hoe ik hem aan zat te gapen want dat zou stom zijn. Het viel me op dat ik mijn ogen niet van hem kon afhouden. Ook als hij met iemand anders sprak of als we met het groepje op de dansvloer stonden.

Na vannacht zien wij elkaar weer, morgen. Een van mijn vriendinnen houdt een bbq en heeft jullie uitgenodigd. Ik maak me druk om wat ik aan moet. Of mijn wenkbrauwen wel on point zijn, mijn wimpers goed gevuld, mijn haar goed zit en of ik mijn nagels moet lakken en welke outfit ik aan moet en of ik wel lekker ruik. Jeetje, waar maak ik me druk om. Ik ken hem amper.

Hij

Hé man met de hamer! Goeie vriend van mij! Mijn oogleden voelen alsof er halogeenlampen achter branden, mijn tong geeft me de illusie dat ik al dagen zonder water in de sahara rondloop en de mufheid die in de kamer hangt verraad de alcohol gerelateerde activiteiten van de nacht ervoor. “Wacht, dit is niet mijn eigen bed”, mompel ik tegen mezelf. Ik draai me om en zie een vrouwelijk lichaam dat voorlopig niet wakker lijkt te worden. Ik til mezelf uit bed en loop richting wat ik vermoed de woonkamer is. Gers zit er al, triomfantelijk te grijnzen met een peuk in zijn mond.

“Morgen tijger!!”. “Morgen” mompel ik, “doe mij es een saffie en wat te drinken dan?”. Een vrouwenstem vraagt uit de keuken wat ik wil drinken en serveert even later het gevraagde water en koffie met een glimlach die ik terug beantwoord met een luchtkusje. Terwijl ik kringetjes richting het plafond blaas, merk ik dat Gers mij de hele tijd al grijnzend aan het aankijken is. De lichten in zijn ogen verraden de binnenpretjes die hij heeft. Ik weet wat dit is, dit is zijn overwinning op mij. Jarenlang was ik meneer-ik-ben-trouw-aan-mijn-meissie, meneer-succesvol-op-werk en heeft hij van anderen moeten aanhoren waarom hij niet meer op mij leek. En nu, nu ben ik net als hem; slonzend op vrijdag, wakker worden op zaterdag in onbekende huizen waar je hebt genoten van onbekend vleesch. Ik moet bekennen, het voelde goed om een andere vrouw in mijn handen te hebben. En dat weet hij. Na de peuk en het water slof ik richting de douche, alwaar ik mijn bedpartner van de afgelopen nacht aantref. We hebben niet veel woorden nodig, in nuchtere staat wordt herhaald wat ik gisteravond klaarblijkelijk heb uitgevoerd. Tijdens het afdrogen bonkt Gers op de deur en roept dat we te laat komen voor de BBQ. “Barbekauwen? Bij wie gaat we dat nou weer doen?!” antwoord ik terug. “Met het groepje van gister!” benadrukt Mr Single van de Wolfpack. Ohw wacht! Ik weet het weer, vandaag zie ik haar weer. De haast waarmee ik mijzelf aankleed en klaarmaak om weg te gaan, verraad wat ik op dat moment nog niet vermoedde. Eerst nog even langs mijn huis.

 Aangekomen in mijn huis loopt Gers direct door naar mijn slaapkamer om daar een outfit uit te trekken. Ik ga rustig eerst even zitten om eentje op te steken. Nadat hij zichzelf een outfit heeft aangemeten, komt Gers de woonkamer in en vraagt of het hem staat. Ik knik, gevolgd door een minzaam lachje. “Ja wat?!” reageert hij. “Ik hou van je Gers, no homo”. De schaterlach die daarop volgt zorgt ervoor dat ik in actie kom. Terwijl ik mijn kleren strijk begint hij over jou. “He ouwes, hoe zat het nou met dat geile mokkeltje van gister? Die even niet haar eigen naam wist haha”. Stilzwijgend blijf ik doorstrijken, want ik weet toch dat hij op zichzelf gaat antwoorden. “Ja die zag het wel zitten in je he tijger? Je weet dat ze er straks ook is?”. Ja Gers, ik weet dat ze er straks ook is. Ik heb langer met haar gepraat dan jij. “Maar effe he ouwe, gister was wel vet hoor! Eerst zuipen, dan de club in, wijven jongen! En net toen ik dacht dat je om zou vallen lul je 2 studentes de taxi in! En je was bezig jongen! Lekker je frustratie eruit gegooid he! Goed zo jong, ik ben trots op je”. Right, Gers die trots op me is. Ik kijk even naar mezelf in de spiegel omdat ik niet weet of dit nou een compliment is of niet. Gelukkig ben ik klaar met strijken. Ik trek mijn kleren aan, bekijk mezelf nog 1 keer in de spiegel en pak demonstratief de autosleutels om aan te geven dat we weggaan.

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

