Mama·Mini-Me

Dreigen

Voor ik begin te vertellen wat ik heb gedaan en wat ik soms doe, bied ik alvast mijn excuses. Sorry okay, maar ik kan soms niet anders.

Ongeveer een maandje voordat Yoji drie werd begon het. Van een lieve Yojibear veranderde hij af en toe in een persoontje die oren voor de sier had gekregen. Oren omdat het klopte bij zijn mooie koppie. Niet om ermee te luisteren.

Er zijn natuurlijk tig apps die je kan downloaden en Yoji vindt het sinds hij baby is leuk als Elmo hem even belt. Vrolijk werd en wordt hij ervan. Begin november downloadde ik de apps “Bellen met Sinterklaas” en “Fake Call for Christmas”. In het begin had ik daar geen bedoelingen bij omdat ik dacht dat Yoji het wel leuk zou vinden, aangezien hij het ook leuk vond als Elmo hem even belde.

Ik kwam erachter dat als ik zijn aandacht wilde omdat hij echt even naar mij moest luisteren, ik aan moest geven dat ik Sinterklaas even zou gaan bellen. De eerste keer dat ik het zei keken zijn mooie ronde ogen mij aan die groter werden van de schrik en binnen een seconde stond hij bij me om te vragen wat er zo dringend was. “Ja mama?? Niet Sinterklaas bellen toch?”. Stiekem vond ik het grappig dat ik hiermee zijn volledige aandacht kreeg. Hij natuurlijk niet, want hij denkt dat hij dan geen cadeautje meer krijgt en extra lief moet zijn. Zelfs Superman was in het begin boos op mij toen hij ontdekte dat Yoji het niet leuk vond als ik zei dat ik Sinterklaas even zou bellen. Pffff.

Nu Sinterklaas voorbij is, Yoji zijn cadeautjes heeft gekregen en Sinterklaas op de crèche heeft gezien, schrikt hij er niet van als ik zeg dat ik Sinterklaas ga bellen. Dat ontdekte ik toen hij voor de zoveelste keer niet wilde luisteren en ik zei dat ik meneer de Sinerklaas wel even zou bellen. Hij knikte en zei heel droog “Ja hoor!”. Wat nou ja hoor? Paniek voor deze mama.

Gelukkig komt kerst er aan en geef ik aan de Kerstman te bellen als hij niet wil luisteren. Het helpt maar al te goed. Zielig he? Maar ik trek wel mooi zijn aandacht. En ja, tot de Kerstman naar huis gaat kan ik dit gebruiken. Sorry lieve Yoji.

 

Call me a softy or  the worst mom on earth, maar ik kan niet anders.

 

xoxo MimiRoase

2 gedachten over “Dreigen

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

