Food

Cornbread

img_7407

 

Vroeger dacht ik bij maisbrood altijd aan maisbrood van de bakker om de hoek en niet aan dit overheerlijk recept. Cornbread. Maisbrood. Tijdens het kijken van films waar soulfood in voorbij kwam zag ik vaak de stukken cornbread op tafel. Oh, wat zag dat er lekker uit. Er is een film met Jill Scott en Alicia Keys waar ze vechten om het laatste stukje cornbread. Nou, toen moest ik het ook proeven.

Een tijd terug leerde Superman mij cornbread te maken daar het in hun cultuur de normaalste zaak van de wereld is om dit als ontbijt te eten. Oooh, wat was ik blij toen ik de eerste hap nam van de net uit de oven warme cornbread. Alsof een engel op mijn tong pieste.😉 Het snakte naar meer. Nu strijden we zelfs elke keer wie cornbread het lekkerst kan maken. Hij of ik.

Wil jij ook zo genieten als ik van een stukje cornbread?
Dan benne de volgende ingredienten nodig.

200 gram maismeel
350 gram zelfrijzend bakmeel
500 ml melk
3 eieren
200 gram roomboter
230 gram suiker
2 zakjes vanillesuiker
theelepel nootmuskaat
mespuntje zout

Eerst mix je alle droge ingredienten samen. De melk, boter en eieren mix je apart. Daarna mix je alles samen tot er een gladde mix ontstaat. De mix doe je in een 24 cm ronde bakblik. Bak de cornbread op een 180 graden voorverwarmde oven in ongeveer 45 minuten. Controleer met een sateprikker of vorkje of de goudgele cornbread droog is in het midden.

Je kunt het zo warm uit de oven eten of met een laagje boter. Ook kun je het eten met kippenlever of kippenmaagjes. Ik maak dat met tomaat en pepers als ik dat bij mijn cornbread wil eten.
(lees: Dat recept zet ik later online.)

Enjoy your cornbread!!

 

xoxo MimiRoase

3 gedachten over “Cornbread

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

