Mama

Het opruimspel


Een regenboog vol Duplo in de woonkamer. Het is mijn eigen aandeel, al dat speelgoed op de grond, onder de bank en de tv-meubel. Ik heb het gekocht omdat Duplo zo leuk is, dus mag ik niet zeuren. Niet zeuren over al dat Duplo in huis.

Ik houd van een net huis, maar dat lukt niet altijd met een kindje die zijn speelgoed overal mee naartoe neemt. In elke kamer ligt er wel iets wat Yoji heeft achtergelaten. Het ligt nog net niet in de wc’s. Laatst vulde hij de tas van zijn zus met Duplo blokjes terwijl ze net weg moest. Dat had leuk geweest kunnen zijn. Duplo op de HvA. Maar ook in de auto ligt er genoeg. Van een knuffel (en dan heb ik het over een knuffel van minimaal 25 cm) tot een zwaard van Star Wars. Daarmee wilt Yoji mij of zijn vader (Superman) natuurlijk redden als er wat gebeurt. De held.

Toen Yoji er nog niet was bedacht ik een leuk spel. Het Opruimspel. Spelenderwijs opruimen met zelfbedachte liedjes en dansjes. Dat deed ik maar al te graag met mijn neefje tijdens het oppassen en met de kinderen van mijn vriendinnen. De kinderen wisten namelijk af van “de beloning”. Daar deden ze het voor. De beloningen waren een pak berenkoekjes, MacDonalds of een zak chips. Noem maar op (sorry, het was niet suikervrij). Een opgeruimde (woon)kamer, rust in huis en de kinderen een beloning. Ideaal toch?

Helaas gaat “Het Opruimspel” er bij Yoji niet in en geef ik Superman hiervan de schuld. Ik moet toch iemand de schuld geven? Yoji heeft zijn schattige oren voor de sier gekregen en het opruimen gaat niet altijd van een leien dakje. Beloning? Pfff, meneertje loopt rustig naar de la met lekkers of diepvries voor zijn beloning zonder opgeruimd te hebben. Genoeg beloningen in de snoepla of ijsjesla. Daar hoeft hij toch niet voor op te ruimen?

Help! Tips? 

Als ik niet reageer of gil van de pijn onder mijn voet dan is het Duplo. No worries okay?! Ik ga het even Duplo-vrij maken. 

xoxo MimiRoase

2 gedachten over “Het opruimspel

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

