Personal

En toen was ik zwanger

30 werd Superman in november. Op zijn surprise party/diner sprak hij zijn wens uit. Een kind. Een zwarte Michael Kors horloge was duidelijk niet genoeg. Voor zijn 30ste verjaardag sprak hij zijn wens meerdere malen uit. “Als ik 30 ben wil ik een kind.“”Ja jij, maar jij draagt het niet!“, dacht ik.

Superman is een stukje jonger dan ik, en nee ik ben geen cougar, maar ik had al meerdere afgebroken zwangerschappen meegemaakt waardoor ik enorme angst had om weer zwanger te raken. En of ik überhaupt zwanger kon worden was nog de vraag. De ene dokter vond dat ik moest afvallen om miskramen te voorkomen en de andere dokter gaf aan dat ik niet zo snel zwanger kon raken in verband met de verstopte eileiders. Een dokter zei zelfs dat het bijna 100% zeker was dat ik geen kinderen kon krijgen.

Drie maanden later kreeg ik last van mijn hormonen. Snel op mijn tenen getrapt, bijna agressief, ongeduldig, bitchy gedrag en ik viel 10 kilo af ondanks de Subway of Burger King lunches. Niks aan de hand, zo was ik elke maand wel een keer. Verkeerd gedacht. Dit duurde te lang en volgens mijn berekening was ik echt niet overtijd. Rekenen was sowieso niet mijn sterkste vak, maar dat terzijde.

img_1702

Na 4 zwangerschapstesten van huismerk tot Duidelijk Blauw en tig echo’s bij dr. Papa (ja, zo heet hij echt) naast de controles wist ik het zeker. Ik was bang en heel blij. 34 en zwanger.

Nu, iets meer dan 3 jaar later danst er in mijn woonkamer een mini Bruno rond.

xoxo MimiRoase

 

2 gedachten over “En toen was ik zwanger

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

