Mama·Personal

Mama van 2

Processed with VSCO with x1 preset

Ik, een mama van 2 kinderen daar schrikt niemand van. Ik, een mama van een prachtige jongedame van bijna 20 (ja!) en een heerlijk jochie van 3, daar schrikt men van. Vooral bij het gedeelte “dochter van bijna 20“. 19? Bijna 20? Niet! Jawel! Hun gezichten spreken boekdelen. Hun hersens die beginnen te kraken bij het berekenen hoe oud ik was. Opmerkingen of vragen zoals “Hoe oud was je dan?“, “Hoe oud ben je nu?”, “Dan was je echt jong!” ben ik inmiddels gewend.

De vragen over hoe het komt dat ik er zo jong uit zie kan ik nooit beantwoorden. Zo cliché namelijk om aan te geven dat het ligt aan mijn Aziatische roots. Misschien is dat niet eens zo en ligt het misschien wel aan de liters water die ik elke dag drink of de glazen wijn uit 1860 (volgens Ludo Sanders een goed jaar).

Of ik verschil merk tussen jong moeder zijn toen en jong moeder zijn nu? Want zeg nu zelf oud ben ik nog niet. Ja, ik merk verschil. Als jonge moeder toen was ik wat naïver, minder bang, had ik meer lef en was ik jong. Jong in de zin van dat ik toch iéts makkelijker dacht dan dat ik nu doe. Als jonge moeder nu ben ik erg angstig, en stukken bezorgder dan toen. Ook ben ik wat strakker en meer georganiseerd. Maar beide kinderen (hoe cliché) zijn mijn hart. (Aaaah-momentje)

Dus ja, ik ben een mama van 2 en ze verschillen 16 jaar.  


xoxo mimiroase 

10 gedachten over “Mama van 2

Een leeg vakje zodat jij kan laten weten dat je geweest bent. xoxo Mimi Rose

